søndag den 23. september 2012

Her bor vi #1

 Vores elskede køkkenalrum, ønskebarnet sidder for bordenden 
som jo er det eneste rigtige sted når man er en lille festoriginal under måltiderne.
Over spisebordet hænger det gamle københavnerskab som jeg krejlede mig til hos vores gamle udlejer.
Spisebordet er resultatet af vores gamle spisebord kombineret med vores helt fantastistiske
bordplade-loppefund, vupti vapti - et dejligt stort langbord!

Melamin er højt elsket herhjemme, og de skønne farver og mønstre lyser op på de hvidmalede hylder.
På væggen ind mod stuen hænger en ældre mintfarvet knagerække som jeg købte i sommers,
og under den står en sortmalet trappeskammel fra Ikea.
Svampelysestagerne fra House Doctor gør den lille buket af havens Hortensia selskab.
Den smukke lilla farve har en fortryllende effekt på mig og mit humør
- den er jo nærmest eventyragtigt.

 Den anden ende af køkkenalrummet består af køkkenelementer fra Ikea,
grebene har vi bestilt hjem fra Sverige. Det tog os lang tid at blive enige om,
hvilke greb vi skulle have og vi endte med nogle enkle og rustikke greb.
Bastian har også fået installeret sit eget køkken i køkkenalrummet,
og der tilbereder han mange lækre måltider.

 Mit hjerte banker for det musselmalede, og min samling vokser sig langsomt større.
Derudover banker det også for retro, og Lotuskanden er fund hos den lokale antikvitetshandler.
Den gør det da meget godt som køkkenredskabsholder!


Over kogepladerne og vasken har jeg planer om at sætte mosaikker op.
Planen var egentlig glasplader, men jeg har forelsket mig hovedkuls i nogle smukke mosaikker.
Nu skal jeg bare lige være hélt sikker på, at det er den rigtige beslutning inden drømmen bliver en realitet.
Gulvet drømmer vi stadig om at male hvidt, men den lange tørretid har afholdt os fra at gå igang.
Pludselig en dag sker det nok at vi får taget os sammen,
og så får vi drømmegulvet, indtil da har vi lært at leve med de rå fyrretræsplanker.

-og jo, billeder er taget lige efter en oprydning, det indrømmer jeg gerne.
Vi BOR og LEVER her nemlig og her kan det altså også rode...
ret meget faktisk!

16 kommentarer:

  1. Vældig vældig lækkert! Må jeg komme hjem til dig og lave mad en dag?
    Er misundelig på jeres ekstra plade til spisebordet - vi har samme bord og plader dertil (som min far har lavet) men slet ikke så smukt!
    Er også på udkig efter københavnerskab.

    Tak, for lækker inspiration og fin søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal være så velkommen - det tror jeg at manden min ville sltte store pris på ;-) -han er den, der sørger for andet en havregryn og rugbrødsmadder her i huset :-)
      Spisebordet er een stor bordplade som vi selv har monteret, derudover kan vi tilføje en ekstra plade i hver ende. Det originale bord var ikke særlig stort og vi havde brug for et bord det fyldte mere i rummet og ekstra pladser til når vi har gæster - Vi er superglade for det! :-)

      Dejligt at kunne inspirere og tak for de fine ord :-)
      KH. Louise

      Slet
  2. Sikke et skønt rum!!! Og mosaikker lyder som en super fed idé! God søndag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elisabeth - ja de mosaikker er vist ikke så tossede endda ;-)
      God aften til dig!
      KH. Louise

      Slet
  3. Sikke flot og lyst i bor. Jeg havde også lige ryddet op, da jeg lavede blogindlægget "velkommen indenfor" i sidste uge... Det tror jeg er meget almindeligt...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eline :-) Ja, det ville næsten være for pinligt at tage billeder af et hjem, der flyder med legetøj og nullermænn'er ;-)
      -har skrevet en kommentar til dit indlæg, er dybt misundelig!
      KH. Louise

      Slet
  4. Hvor ser det hyggeligt og rart ud. Dejligt lyst, og jeg synes bestemt ikke at gulvet behøver at være Hvidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fr. Høll,
      tak for de fine ord - gulvet er nødt til at få en form for behandling og derfor har vi valgt at det skal være hvidt (på et tidspunkt). Det er desværre alt for sart som det står nu og det er et hestearbejde at vaske det rent :-s
      KH. Louise

      Slet
  5. Hvor er det et lækkert rum. Jeg tro nu ikke jeg ville male gulvene, synes det giver en dejlig varme til rummet sådan som det er nu ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia, vi er også rigtig glade for det :-)
      Gulvet skal males, det er et hestearbejde at holde det som det er nu, og det er alt for sart - ridser, mærker, skidt og snavs suger dte nærmest til sig bare man tænker på at gå henover det - og det duer ikke i en børnefamilie med to firbenede tøsetøser ;-)

      Slet
  6. Det ser rigtig pænt og hyggeligt ud. Masser af sjæl og lækre detaljer. Jeg synes godt man må se at der bog nogle - her holder oprydningen ikke så længe, men jeg nyder det så længe det varer.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have C! Tror vi har det på samme måde, det skal helst se lidt beboet ud, ellers bliver det for sterilt ;-)
      Ja, det gælder om at nyde det så længe det varer - specielt når man bor med børn (for ikke at nævne hvor stort et rodehovedet jeg selv er) ;-D
      KH. Louise

      Slet
  7. Hej Louise. Hvor er det bare blevet så fint jeres hus. I bor jo super lækkert og ikke mindst hyggeligt. Dejligt lige at træde virtuelt indenfor hos jer. Knus Ulla

    SvarSlet
  8. Det er bare blevet helt utrolig lækkert Søde. WAUW!!!!! Virkelig lækkert og indbydende.

    SvarSlet
  9. Det er bare blevet helt utrolig lækkert Søde. WAUW!!!!! Virkelig lækkert og indbydende.

    SvarSlet

Tak fordi du besøger min blog!
Du er velkommen til at skrive en hilsen så jeg kan se at du har været forbi :-)

Blog-arkiv

Tidligere indlæg - de mest læste