søndag den 19. august 2012

Bastians værelse

I dette indlæg byder jeg Jer indenfor på Bastians værelse,
og jeg har sådan glædet mig til at dele det med Jer!
Der er blevet puslet deroppe så snart jeg har haft mulighed for det,
og nu er det endelig så færdigt, at jeg har lyst til at vise det frem her på bloggen.
Et værelse, som bærer præg af moderens forkærlighed for genbrugsguld, håndarbejde og bogstaver.
Der mangler stadig lidt hist og her- men i første omgang tager det sig således ud:

 #1 De to favorit hjørner - sengehjørnet og reolhjørnet.
Bogreolen som jeg fik foræret af søde Lotte har nu fået plads på Bastians værelse,
og med kurve, bøger og bamser synes jeg den er med til at gøre børneværelset hyggeligt.
Tak Lotte - vi er stadig super glade for den! :-)

 #2 Sengehjørnet fungerer super godt,
og da tallerkenrækken skulle males valgte jeg en lækker græsgrøn farve, en farve der går ganske godt i spænd med den gule knagerække fra Rice.
Over sengen har jeg sat en lille hylde op - et genbrugsfund til en flad tyver,
og den er med til at ramme samlingen af B'er ind.
-En samling, der stadig vokser!

 #3 Selvom det er et drengeværelse har jeg valgt, at Bastian skulle have et lille køkkenhjørne.
Han elsker nemlig at kokkere -som oftest er det dog de små lommebiler,
der ryger en tur i gryden eller ovnen, men lur mig om ikke han arver sin Fars evner ved kødgryderne.
 #4 En rigtig dreng, der ELSKER tog og biler skal have et legetæppe med kørebaner!
-det er at finde i legehjørnet under sættekassen, som rummer både biler, dyr
klodser, sutter, legemad og alt muligt andet.
Bastian har selv arrangeret opstillingen i sættekassen, og kan lege med den i timevis.
Det kan anbefales, at sætte den i børnehøjde - det er et kæmpe hit, også for de små børn!
Flagranke lavet af klæbefolie -en hyggelig idé,
og  klæbefolien er nem at fjerne uden at skade væggen.

#5 Billeder fra dagligdagen inden puttetid.
De to firbenede storesøstre venter på, at Lillebror skal i seng
- og lænestolen bruges flittigt af Mor og Far til godnatsange og historier.
Sovedyrene er på plads - "Lillebrors Bjørn" som jeg hæklede mens jeg var gravid,
og Bjørnen Bruno der får mange kys og kram af Bastian inden turen går til drømmeland.

39 kommentarer:

  1. Hvor er det bare blevet super fint! Det ser bare rigtig hyggeligt ud... Glæder mig til at de det live. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Søs - Bastian er også rigtig glad for det og ville elske hvis Fleur kom og legede lidt med ham deroppe ;-)

      Slet
  2. Hvor er det bare så flot.
    Dejlig værelse at have.
    Knus fra "Tante" Di

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tante Di - du skal være velkommen til at se det live en dag :-) Knus Bastian

      Slet
  3. Hvor er det bare lækkert - heldige Bastian :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - heldigvis virker han til være mindst ligeså begjstret som moderen ;-)

      Slet
  4. Det er da simpelthen det fineste drengeværelse jeg har set! Der er så mange skønne hyggekroge, der indbyder til leg!:) Hvor er det bare flot!!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine ord :-) Det var vigtigt for mig at værelset ikke blev et udstillingsrum, men netop et rum med plads til leg og hygge ;-)

      Slet
  5. Hold da op, hvis jeg havde vidst at den reol kunne blive så lækker og indbydende ud, så havde jeg beholdt den!! :O)
    Pjat, den passer jo på en prik ind i Bastians værelse!!
    Det ser bare godt ud!!
    :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænk engang, vi har nået at have glæde af din skønne reol i hele to rum i den tid vi har haft -den - først i soveværelset i Bredsten og nu på Bassens værelse, vi er SÅ glade for den - endnu en gang tak :-)

      Slet
  6. Dejligt værelse du har fået lavet, lyst, venligt og drenget ;o)
    :o) Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina! -tak for de fine ord :-)

      Slet
  7. Hvor er det et fint og indbydende børneværelse med en glad og hyggelig stemning.

    Randi

    SvarSlet
  8. Det er en drøm af et drengeværelse! Dét kan jeg godt forstå, både du og Bastian er glade for!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de flotte ord - heldigvis er vi begge begejstrede for værelset, og som Moar er det dejligt at høre sønnemand udtrykke sin begejstring med "Aaaaaiiiii" og "Wauw" ;-)

      Slet
  9. Det ser rigtig hyggeligt ud

    SvarSlet
  10. Årh et lækkert værelse. Jeg er dybt misundelig... Vil også så gerne lave om hos mine børn, men får bogstavelig talt åndenød ved tanken om at tømme deres rum, male osv... Gad godt jeg en morgen stod op og så var værelset malet og klar til at jeg kunne begynde med alt det sjove indretning...
    Din Bastian er et heldigt asen...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eline ;-) -forstår dig godt, det kan være lidt af en mundfuld sådan at kaste sig ud i det projekt.... og jeg synes det har været et alt for langtrukket projekt, da jeg kun har kunne rumstere deroppe når sønnemand sov til middag eller var hos Farmand i stuen - men nu er det nææææste færdigt ode de småting, som mangler kan gøres på ingen tid - dejligt overskueligt, nu ihvertfald ;-)
      Kærlige hilsner, Louise

      Slet
  11. Lækkert lækkert, sikke en masse dejlige farver. Lige til at lege i:-)

    SvarSlet
  12. Sikke et fint drengeværelse

    SvarSlet
  13. Hold da helt op hvor er det fint og hyggeligt - indbyder til dejlig leg og god søvn :)

    SvarSlet
  14. Det er et vildt fint værelse. Utrolig hyggelig. Ville elske det værelse hvis jeg var barn. Fed idé med "B for Bastian" -samlingen.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina! Bogstaver har jeg haft en svaghed for i årevis, den startede med M'er og er nu udviddet med B'erne - jeg ELSKER bogstaver ;-)

      Slet
  15. Ej hvor ser det hyggeligt ud :o)

    SvarSlet
  16. Virkelig dejligt værelse og så er det rigtig hyggeligt! Der er plads til leg og udfoldelse og sådan skal et børneværelse (set med mine øjne) være. Smukt med mange fine detaljer.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine ord, C - det kan være lidt af en udfordring sådan at forene udfoldelse, leg, hygge og plads i et og samme rum, men jeg er ganske godt tilfreds med resultatet ;-)
      KH Louise

      Slet
  17. Hvor er det bare bedårende - og sikkert skønt at bo i (:

    - Kit

    SvarSlet
  18. Åh Louise, sikke et dejligt værelse Bastian har. Super super fint. Jeg skal snart selv i gang med lidt mere Sigurd rum så dejligt med lidt inspiration :-)... Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla - dejligt at kunne inspirere, håber du vil fremvise det færdige Sigurd-værelse på bloggen en dag ;-)
      -tænker tit på den lille gut, håber alt er vel med ham ovenpå den grimme oplevelse?
      Knus Louise

      Slet
  19. Kære Louise. Sikke en skøn blog, og et skønt børneværelse til jeres lille dreng med masser af plads til leg og hygge:0) Tak for din kommentar hos mig, glæder mig til at følge dig.
    Kh. Louise

    SvarSlet

Tak fordi du besøger min blog!
Du er velkommen til at skrive en hilsen så jeg kan se at du har været forbi :-)

Tidligere indlæg - de mest læste